Populära föreläsningar om kommunikation fortsätter i höst

Text: Mårten Granert Publicerad: 10 juni 2019
Många medarbetare på SLU har varit intresserade av att delta på den utbildning om kommunikation och den nya varumärkesmanualen som kommunikationsavdelningen har hållit nu i maj och juni.

– Föreläsningarna är ett sätt att nå ut brett med våra nya budskap, mallar och den grafiska profilen. Vi som jobbar på kommunikationsavdelningen blir också tillgängliga för respons och frågor. Vi har fått jättemycket bra feedback som vi ska arbeta vidare med, säger Linda Vidarv som är en av projektledarna för varumärkesprojektet.

Förutom allt det nya som finns samlat i varumärkesmanualen, fokuserar föreläsningarna också på generella kommunikationstips och information om vilket stöd som finns att få inom SLU:s organisation. Efter föreläsningarna har deltagarna haft möjlighet att ställa sina frågor direkt till kommunikatörerna på plats.

– Nästan 400 medarbetare har varit på våra föreläsningar och det har varit en stor bredd på yrkeskategorier som deltagit. Nu tar vi nya tag inför hösten då vi bjuder in till fler föreläsningar, avslutar Linda.

Röster från föreläsningar

Tarja Onegård, projektledare på Akademikonferens

– Den grafiska profilen känns modern. Det är bra med fler färger att välja på. Men jag trodde föreläsningen skulle handla mer om kommunikation. Titeln är ju ”Kommunikation – hur svårt kan det vara?”. Jag gör själv inte något material men jag måste ha bra koll på vad det är som gäller eftersom jag har kontakt med de som ska producera. Jag måste förstå idén och veta hur det ska se ut.

Simon Hallstan, forskningsingenjör och webbpublicerare på institutionen för vatten och miljö

– Den nya grafiska profilen ser bra ut och informationen nu under mötet har varit tydlig. Det är bra med riktlinjer som är definierade i en varumärkesmanual med olika grafiska element. Kanske kan det bli svårt att kombinera flera grafiska element på ett snyggt sätt.

Kommande föreläsningar

Datum för höstens föreläsningar eller kommunikationsstugor är inte bestämda än. De kommer att kommuniceras på medarbetarwebben och i andra kanaler i god tid. Nu har vi en hel sommar framför oss.

Läs mer

Läs mer om SLU:s varumärke, varumärkesmanualen och varumärkesarkitekturen här

10 juni 2019 1

Twitter

Seminarium Almedalen: Hur kan djur och natur hjälpa Sveriges ca 5 500 hemmasittare att må bra och återvända till sk… https://t.co/GGGfuDD5km @_SLU via Twitter 3 timmar sedan
Studie från unik ”tidsmaskin”: liten fisk växer snabbare i varmare vatten https://t.co/8PQ1hMiSzk @_SLU via Twitter 3 timmar sedan
Studie från unik ”tidsmaskin”: liten fisk växer snabbare i varmare vatten https://t.co/j8F3JcxljS @_SLU via Twitter 3 dagar sedan
Tidskriften Fauna och Flora söker ny utgivare https://t.co/RDMPNGkTkQ https://t.co/N7LCn4vKRp @_SLU via Twitter 4 dagar sedan
Torsken i Östersjön är nära en kollaps https://t.co/1RdHBL0VIT @_SLU via Twitter 4 dagar sedan
@_SLU på plats på #Järvaveckan och pratar #klimat och #skog. Spännande namn i #Klimatpanelen som modereras av Ahmed… https://t.co/ft05WRF9ww @_SLU via Twitter 5 dagar sedan