SLU vann SM-klasser i telefoni

Text: Vanja Sandgren Publicerad: 26 januari 2015
Det blev storslam för SLU i årets SM i telefoni. Björn Lindell, ansvarig för SLU:s telefonifunktion förklarar hur det gick till.

Ellen Nyström, Björn Lindell, Marie-Louise Thunström och Ann-Kathrine Svender.  Anita Hägg och Sonja Holmström fick stanna hemma och sköta växeln detta år och är därför inte med på bilden. Foto: Anders BoivieVilka är ni?

– SLU: s televäxel består av våra fem skickliga telefonister, Anita Hägg, Ann-Kathrine Svender, Ellen Nyström, Marie-Louise Thunström och Sonja Holmström. Det finns också en teleservicegrupp på fem personer som administrerar växeln och sköter inköp och beställningar.

Vilka klasser deltog ni i?

– Vi deltog i klassen Växel Mellan, 1500-4000 anknytningar. SLU, Lantmännen Ekonomisk Förening och Telenor Sverige AB var nominerade. Motiveringen var: Vinnarna i klassen Mellan 1500 – 4000 anknytningar skiljer agnarna från vetet genom sitt professionella agerande. Här svarar trevliga och glada telefonister och med ett odiskutabelt resultat så är SLU en solklar vinnare!

– Dessutom vann Ellen Nyström juryns eget pris för individuella bästa prestation som telefonist 2014, Miss First MsFirstImpressionEllenNystrom-190x127Impression 2014. Motiveringen var: Vi konstaterar raskt att årets Miss First Impression inte tycks ha några dåliga dagar. Oavsett när vi ringer och får svar av henne, möts vi av samma positiv och glada ton. Solen lyser alltid hos Ellen Nyström på SLU.

Hur ser konkurrensen ut?

– I en klass tävlar normalt 10-15 företag och organisationer. Tävlingen, som egentligen är en benchmarking med 200 mystery calls som bedöms, resulterar i att tre nominerade utses. De kallas upp på ett podie på tävlingsdagen och vinnaren koras.

– Eftersom det är organisationer som värderar och satsar på kundservice som deltar är konkurrensen hård i varje klass. Det ligger mycket verksamhetsutvecklingsarbete bakom att vinna.

Vad innebär priset?

– Man vinner en staty som kan beskådas på disken i Servicecenter, det vi förr kallade Campusreceptionen. Men framför allt vinner man äran.

För vilken gång i ordningen har ni vunnit?

– Detta är tredje gången vi vunnit SLU i telefoni. Vi vann även vår klass 2008 och 2012.

Hur firar ni nu?

– Vi har redan firat på banketten vid prisutdelningen och med tårta på SLU.

Fakta

SM i Telefoni & Kundservice

Tävlingen arrangerades 2014 för femtonde året av företaget Q SURVEY AB. 39 företag i 13 klasser var nominerade till pris för Sveriges bästa kundservice.

Vinnarna offentliggjordes under en prisutdelning på Clarion Hotel Stockholm, torsdagen den 22 januari.

http://www.smitelefoni.se/

 

26 januari 2015 2
Kompetensutveckling för Västsvenska rådgivare

Kompetensutveckling för Västsvenska rådgivare

Lärdom Rådgivare inom de gröna näringarna arbetar med väldigt olika kunder, frågeställningar och utmaningar. Men de har ändå mycket gemensamt, och det ger många väldigt mycket att träffas för att bygga nätverk och reflektera tillsammans kring sina arbetssätt. Det är erfarenheter från den stora utbildningsinsatsen KUR, Kompetensutveckling för rådgivare i Västsverige, som SLU RådNu varit med och arrangerat, och som nu sammanfattats och utvärderats.
2 juni 2020

Twitter

Något ökade kräftfångster i år https://t.co/fZRGh6wLjq https://t.co/5XUzN051OX @_SLU via Twitter 3 dagar sedan
Snabbguide för skötsel av travhästar https://t.co/BsD38eKlho @_SLU via Twitter 19 dagar sedan
Åretruntbetande gotlandsruss bra för biologiska mångfalden https://t.co/03IEwGgkeK @_SLU via Twitter 19 dagar sedan
Stor ökning av antalet antagna till SLU https://t.co/qdB2B3TfiZ @_SLU via Twitter 30 dagar sedan
Deltagare till forskningsprojekt om fyrhjulingar söks https://t.co/hwrdwuHbvJ @_SLU via Twitter 30 dagar sedan
Torka och höga temperaturer minskade skogens tillväxt i stora delar av landet. Det visar analys av satellitdata och… https://t.co/48o1KevPLM @_SLU via Twitter 1 månad sedan